Selingan si malam hari

Aku tak paham jugak kadang-kadang bila online kat fb or twitter.

Berlambak budak-budak yang masih sekolah berlumba-lumba untuk jadi hotstuff. Tertanya jugak aku pun..
Best ke jadi hotstuff??
Someone tell me plis..
Mostly yang ramai followers di fb or twitter ni adalah budak-budak yang life dia macam kekurangan kasih sayang..
Contoh,budak yang selalu lepak kat pavi,hisap shisha..
Ni berdasarkan apa yang aku lihat..dan berlaku depan mata.
Aku tak kata budak-budak yang lepak kat tempat-tempat macam ni semuanya jahat.
Sesetengah je..tapi tu la realitinya.
Post gambar yang tak senonoh,pergaulan bebas,seksi..
Dengan harapan akan jadi perhatian ke kat fb or twitter?
Aku tak tahu dan aku tak nak menuduh yang bukan-bukan..
Just aku kesian kat adik-adik,abang-abang dan kakak-kakak yang mostly ialah Melayu dan beragama Islam.
Aku ni bukanlah baik sangat tapi kalau boleh tegur tu,aku tegur je even diorang nak melenting bagai pun.
Serius aku tak kisah..
Melayu beb..aku pun orang Melayu jugak.
Aku nak tengok diorang ni berjaya dalam hidup.
Korang nak jadi hotstuff,no hal la sis and bro,
tapi..
Dengan cara yang lain..bukan dengan cara yang tak bermoral and buruk ni.
Dengan ilmu,kejayaan yang kita capai,boleh je jadi hotstuff..
Orang akan sanjung korang dengan ilmu dan keperibadian yang bagus dan terbaik.
Aku tau ni dah macam jaga tepi kain orang kan?
Mak ayah korang pun tak kisah kan apa yang korang buat kan?
Tapi aku kisah..tu adalah tanggungjawab setiap orang Islam untuk menegur kalau ada yang buat salah.
Selemah-lemah iman ialah menegur dengan hati.

Kalau salah,tolong perbetulkan..
Maaf kalau ada yang terasa..

Sekadar untuk kebaikan bersama.

No comments: